Google Analytics: Ανάλυση επισκεψιμότητας

Addicted Design Greece Addicted twitter Addicted Google plus Yiannis Freris Google plus Γιάννης Φρέρης Linkedin 
Protected by Copyscape Website Copyright Protection

Google Analytics: Ανάλυση επισκεψιμότητας

 

Το Google Analytics είναι ένα εξελιγμένο πρόγραμμα μετρήσεως στατιστικών επισκεψιμότητας ιστοσελίδων από την Google που σε συνδυασμό με τη διαφήμιση στο Google Adwords μπορουν να αύξησουν σημαντικά τους επισκέπτες και τις online πωλήσεις του website σας είτε αφορά: e-shop ηλεκτρονικό κατάστημα είτε εταιρικές ιστοσελίδες, είτε αύξηση online κρατήσεων σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια, ενημερωτικά website, blog κ.α..

 

Google Analytics: Βασικοί οροι για την ανάλυση επισκεψιμότητας

 

Η δημιουργία λογαριασμού στο Google Analytics είναι Δωρεάν και μετα την προσθήκη του κώδικα παρακολούθησης στις σελίδες του website σας, ξεκινάει η καταγραφή των στοιχείων επισκεψιμότητας. Υπάρχουν πολλές και αρκετά αναλυτικές αναφορές για τα στατιστικά επισκεψιμότητας που μας δίνουν ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την επισκεψιμότητα του website μας. Αξιοποιώντας τα Web Analytics μπορούμε να προχωρήσουμε σε κινήσεις για την καλύτερη απόδοση του website, σύμφωνα με τους στόχους (Στρατηγική Internet Marketing) της εταιρίας και φυσικά να παρακολουθούμε την πρόοδο του.

 

Βασική ορολογία Google Analytics

Sessions – Επισκέψεις

Οι επισκέψεις αναφέρονται στο συνολικό αριθμό επισκέψεων κατα τη συγκεκριμένη περίοδο. Το νούμερο αυτό δεν μας δίνει τους μοναδικούς επισκέπτες αλλα τις συνολικές επισκέψεις.

 

Παράδειγμα: Κατα τη διάρκεια μιας περιόδου ενας χρήστης επισκέπτεται την ιστοσελίδα μας 3 φορές. Την 1η φορά κλικάρει σε μια διαφημιστική καμπάνια του Google Adwords, τη 2η φορά μας επισκέπτεται μέσα απο την αναζήτηση στο Google, την 3η φορά πληκτρολογεί μόνος του website για περισσότερες πληροφορίες. Αυτό σημαίνει οτι θα καταγραφούν 3 επισκέψεις απο 1 χρήστη.

 

Users (Unique Visitors) – Χρήστες

Είναι οι αριθμός των μοναδικών επισκεπτών στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Παρόλου που πολλοί χρήστες θα επισκεφθούν τη σελίδα μας αρκετές φόρες μεσα σε μια περίοδο, στα στατιστικά θα καταγραφούν ως 1 χρήστης, με τις αντίστοιχες πολλαπλές επισκέψεις.

 

Pageviews – Προβολές σελίδας

Τα Pageviews είναι ο συνολικός αριθμός των σελίδων που εμφανίστηκαν.

 

Παράδειγμα: Διαβάζοντας το άρθρο επισκέπτεστε και τις παρακάτω σελίδες: διαβάζετε πληροφορίες για την κατασκευή e- shop και βλέπετε το Portfolio με τα project μας. Στο report του Analytics θα δούμε οτι έχει μετρήσει 3 προβολές σελίδων. Οι επαναλαμβανόμενες εμφανίσεις μιας σελίδας μετρώνται ξεχωριστά.

 

Διαφήμιση σε ιστοσελίδες: Τα website που εμφανίζουν διαφημίσεις ή νοικιάζουν διαφημιστικό χώρο συνήθως πωλούν τη διαφήμιση με βάση τις προβολές των σελίδων ανα 1.000 εμφανίσεις.

 

Pages / Session – Σελίδες ανα επίσκεψη

Είναι ο μέσος όρος των σελίδων που εμφανίζονται σε μια επίσκεψη.

 

Ανάλυση: Όσο μεγαλύτερος ο αριθμός των σελίδων που εμφανίζονται σε κάθε επίσκεψη σε συνδιασμό με ενα λογικό χρόνο παραμονής τόσο πιο ενδιαφέρον για τον επισκέπτη και συνεπώς αποδοτικό για την εταιρία σας ειναι το website.

 

Average Session Duration – Μέση Διάρκεια Περιόδου Σύνδεσης

Είναι ο μέσος όρος του χρόνου παραμονής στo website σας, ανα επίσκεψη.

 

Ανάλυση: Αν ο μέσος χρόνος παραμονής στις σελίδες σας είναι μικρός, μπορεί να σημαίνει:

  • – Οτι οι επισκέπτες δεν βρίσκουν αυτο που έψαχναν
  • – Οτι δεν τους καλύπτει το περιεχόμενο
  • – Οτι η σελίδα σας δεν ειναι Mobile Friendly (δεν είναι συμβατή για εύκολη πρόσβαση απο Smart Phones) και τους είναι δύσκολο να τη διαβάσουν.

Ο ιδανικός χρόνος εξαρτάται απο το είδος του website, του όγκου των πληροφοριών, της ταχύτητας φόρτωσης των σελίδων, το αν επιτυγχάνονται τα Goal – Στόχοι που έχουμε ορίσει.

 

Bounce Rate – Ποσοστό εγκατάλειψης

Τα στατιστικά του ποσοστού εγκατάλειψης μας δείχνουν τους επισκέπτες που έφυγαν απο τον ιστότοπο μας χωρίς να δουν 2η σελίδα.

 

Ανάλυση: Όσο πιο χαμηλό ποσοστό τόσο πιο αποτελεσματικό το website. Αν όμως το ποστοστό είναι υψηλό σημαίνει οτι οι χρήστες δεν διαβάζουν περισσότερες σελίδες πέραν της σελίδας εισόδου – landing page. Σε αυτή τη περίπτωση χρειάζεται να ελέγξουμε για πιθανά θέματα προς διόρθωση στο website:

  • – Εύκολη πλοήγηση,
  • – Ενδιαφέρον περιεχόμενο,
  • – Προτάσεις για συνέχεια της πλοήγησης με ενδιαφέροντα άρθρα ή προτεινόμενα προϊόντα στο eshop,
  • – Διαφήμιση στο κάτηλληλο κοινό αυξάνει την παραμονή και μειώνει το ποσοστό εγκατάλειψης,
  • – Γρήγορη φόρτωση των ιστοσελίδων κ.α.

 

New Sessions – Νέες περίοδοι σύνδεσης

Είναι το ποσοστό των νέων επισκεπτών της ιστοσελίδας. Όταν ειναι μικρότερο το ποσοστό σημαίνει οτι οι ίδιοι χρήστες επισκέπτονται τον ιστότοπο, ενω όταν είναι μεγάλο, σημαίνει οτι προσελκύει νέους επισκέπτες.

 

New Visitors vs. Returning Users

Εδω βλέπουμε τα ποσοστά μεταξύ των νέων και επαναλαμβανόμενουν επισκεπτών.

 

Ανάλυση: Ιδανικά χρειάζεται να διατηρούμε το ενδιαφέρον των επανερχόμενων χρηστών και ταυτόχρονα να προσελκύουμε νέους χρήστες, ωστε να αυξάνεται η επισκεψιμότητα του ιστότοπου μας.

 

Αξιολόγηση στατιστικών του website σας

Η Addicted σε συνδυασμό με την κατασκευή ιστοσελίδων προσφέρει ολοκληρωμένες προτάσεις συμβουλευτικής και αξιολόγηση των στατιστικών του website σας, με στόχο τη βελτιστοποίηση του με την εγκατάσταση και παραμετροποίηση του προγράμματος Google Analytics στις ανάγκες σας, έτσι ώστε να μπορείτε να αξιοποιήσετε τα στατιστικά δεδομένα για κάθε είδους website.


About the Author

Yiannis Freris

Ο Γιάννης Φρέρης έχει εμπειρία 15 χρονων στη δημιουργία επιτυχημένων ιστοσελίδων την προώθηση τους στις μηχανές αναζήτησης και στην υλοποίηση διαφημίσεων σε εστιασμένο κοινό. Δείτε δείγματα απο Project που εχουμε υλοποιήσει στο Portfolio μας.

Συνδεθείτε μαζί μας στα Social Media και ενημερωθείτε για ολες τις εξελίξεις:
  Γιάννης Φρέρης Linkedin Addicted Design Greece Addicted twitter Addicted Google plus Yiannis Freris Google plus

Comments are closed.

  • Ακολουθήστε μας στο Facebook